Negatív, vagy demotivált dolgozó

Negatív, vagy demotivált dolgozó

Nem vár sokat az ember, mikor betér egy üzletbe, boltba. Általában annyit, hogy megfelelően szolgálják ki, és talán hogy éreztessék vele az eladók, az üzletben dolgozók „Ön áll a középpontban“. Amennyiben ezt érzi az látogató, betérő és kíváncsiskodó ember, akár törzsvásárló is lehet az illetőből.

Tulajdonosok figyelmébe…

Sok tulajdonos egy-egy alkalmazott felvételénél, illetve annak próbaideje alatt, nem igazán foglalkozik azzal, hogy a frissen felvett munkatárs hogy is áll a vásárlókhoz, látogatókhoz. Hogy az üzletbe betérő valóban különlegesnek érezze magát. „Ha akar majd vásárol.“ Ez a lehető legrosszabb hozzáállás. Gondoljunk csak bele. Azért jött az illető, mert úgy érzi hogy az üzletben megtalálja amit keres. Ilyenkor már nem az a kérdés, hogy akar-e vásárolni, hanem az hogy valóban fog-e vásárolni?! Tehát fontos a munkatárs kiválasztásánal az is, hogy pozitív kisugárzása, és hatalmas lelkesedése legyen. Minden piaci területen – főleg hazánkban – hatalmas a verseny. Ha valóban életben szeretné tartani vállalkozását, üzletét akkor meg kell érteni, hogy minden Önhöz betérő ember potenciális vásárló! Az Ön alkalmazottjainak pedig meg kell ezeket a vásárlókat győzniük. A jó termék önmagában nem mindig elég, sőt, sok esetben nem elég.

Ön sem vásárol szívesen egy mogorva, vagy „szürke“ és egyetlen kérdésre sem válaszoló eladótól. Ugye nem?

Hogyan tudom motiválni a munkatársaim, alkalmazottaim?

Megállapított tény, hogy a sokat egyhelyen dolgozó emberek, egy idő után rutin feladatként tekintenek mindenre, illetve demotiválttá válnak, szürkének fogják tartani a munkában töltött órákat. Ez azonnal ki fog hatni a gondolkodásmódjukra, majd a megnyilvánulásaikra is. Nem megy a vásárlókhoz. Nem segít az eladásban. Az arca leginkább a “hagyj békén” stílust tükrözi vissza. Ha ezt veszi észre, akkor higgye el, nem az a megoldás hogy azonnal elbocsátja a több éve lojálisan Önnél dolgozó alkalmazottat. Fel kell ismerni ezt az állapotot, és segíteni kell az illetőnek, újra vissza kell adni neki a motivációt. Ez lehet egy kötetlen beszélgetés, lehet egy csapatépítő esemény akár a többi kollégával is, de lehet akár egy “hónap dolgozója” tablókép is. Szóval rengeteg minden.

Itt persze sokan mondják, hogy “fizetésemelés”. Ez is egy megoldás, de lássuk be attól hogy többet keres az ember az adott munka ugyanolyan unalmas lesz, ez nem változtat ezen a tényen, illetve állapoton. A fizetés témakör egyébiránt egy másik “fiók”. Az alkalmazott, ha elégedetlen a fizetésével, annak előbb vagy utóbb hangot ad. De ha demotivált, érdek vesztett annak nem fog, hiszen sokszor neki sem tűnik fel ez a jelenség.

A jó terméket, a megfelelően motivált dolgozó adja el.

A motiváció tehát fontos, és nem összekeverendő a fizetéssel. Az üzletpolitika, a marketing sok esetben csak arra tér ki, hogy hogyan is kell Brand-et építeni, hogyan lehet a jó terméket a piacon eladni. De nagyon, nagyon, nagyon fontos, hogy a termék lehet rossz, vagy jó, ne feledjük: a kapocs a termék és a leendő vásárló között az eladó.

Persze jogosan merül fel a kérdés, hogy mi is a helyzet a webshopokkal? Ott nincs személyes kontakt, akár a tulajjal, vagy egy eladóval. Itt is megvannak a buktatók, megvannak azok a kritikus pontok amire vigyázni kell. De erről a következő bejegyzésükben fogunk részletesebben beszámolni.

Amennyiben tetszett ezen rövid cikk, bátran ossza meg. Várjuk az Ön hozzászólását is a témához, akár a Facebook oldalunkon is.

1 hozzászólás


A gluténérzékenység, mint átok, vagy áldás? Lehet átok, hiszen annyi mindenre oda kell figyelnünk étkezésünk során, és nem mindegy, hogy mit eszünk, de lehet áldás is, mert sokkal egészségesebben étkezünk a nem gluténmentesen étkező társainktól. A gluténmentes diétára kényszerülők sokszor egy rossz betegségként fogják fel, hogy ők bizony mennyi mindent nem ehetnek, de a receptgyűjteményünkben megmutatjuk, hogy márpedig semmiről sem kell lemondanunk, csak kicsit másképp, más alapanyagokból kell elkészíteni. A gluténmentes diétát komolyan kell venni, és szigorúan be is kell tartani. Egy-egy diétahiba is a gluténérzékenység tüneteinek azonnali megjelenését produkálhatja. Az ételek elkészítése során nagy hangsúlyt kell fektetni arra, hogy a felhasznált alapanyagok gluténmentesek legyenek.

Ha van egy jó receptje, küldje el nekünk a hello@csilka.hu e-mail címre, és mi közzétesszük az oldalon, ezáltal másokat is segítve a gluténmentes sütés-főzés világában!

Várjon még egy kicsit!

Bocsánat!

Ha már az oldalunkon járt, iratkozzon fel hírlevelünkre, az új üzletekért, receptekért! Hetente maximum 1 szer zavarjuk a gluténmentes újdonságainkkal, és persze bármikor leiratkozhat róla.